Incasso van vorderingen

Incasso van vorderingen B2B en B2C

Hebt u klanten die niet of slecht betalen en ook niet reageren op uw betalingsverzoeken? Als u graag een goede relatie wil blijven houden is dit een vervelende situatie. Achter onbetaalde facturen aanjagen is frustrerend, arbeidsintensief en het kost extra geld. Daarnaast kan het ertoe leiden dat u als ondernemer zelf betalingsproblemen krijgt en daar wilt u toch niet aan denken.

In alle fases van het incassotraject zetten wij onze expertise en ervaring graag in om te voorkomen dat het zover komt. Wij bieden u hiervoor passende hulp bij o.a. de inrichting van uw aanmaningsprocedure tot aan het effectief incasseren van uw dubieuze facturen.

Dat laatste doen wij in 1e instantie langs minnelijke weg. Nadat u uw facturen waarvan de betalingstermijn is verstreken hebt overgedragen aan ons kantoor, treden wij direct op een correcte en effectieve wijze in contact met uw klant en proberen deze te bewegen te betalen of te regelen zonder tussenkomst van de rechter.

Mocht dat uiteindelijk niet tot het gewenste resultaat leiden, dan kan de incasso in overleg met u ook worden voortgezet via gerechtelijke weg. Daartoe beschikken wij over een eigen juridische afdeling met zeer ervaren senior-juristen. Dit alles ondersteund door onze data-gedreven systemen, hoogwaardige communicatietechnieken en slim gebruik van software.

De toon maakt de muziek

Door onze jarenlange ervaring hebben wij geleerd dat de ene klant de andere niet is. Waar bij de ene klant een e-mail goed werkt, wordt door een ander een telefoontje op prijs gesteld. Goed luisteren, persoonlijke aandacht en onze jarenlange ervaring zorgen voor het beste resultaat.

Mogelijke uitkomsten

Wij starten een incassoprocedure normaliter altijd eerst langs minnelijke weg. Dit traject heeft vier mogelijke uitkomsten:

  • Directe betaling
    Uw klant betaalt direct de totale vordering na onze eerste incassobrief,  inclusief rente en incassokosten.
  • Betalingsregeling
    Uw klant heeft niet de mogelijkheid om het bedrag in één keer te voldoen. In overleg treffen wij dan een betalingsregeling met de betreffende klant en zien toe op de naleving.
  • Compromis
    Het komt voor dat de openstaande betaling te maken blijkt te hebben met onenigheid over de kwaliteit van de levering of daarmee samenhangende zaken. In zulke gevallen proberen wij te bemiddelen en tot een voor beide partijen aanvaardbaar compromis te komen.
  • Geen enkele reactie
    Uiteraard kan het ons net zo vergaan als u en krijgen ook wij ook geen enkele respons. In dat geval zullen wij u informeren over de juridische haalbaarheid van de vordering en of een te behalen toewijzend vonnis ook te gelde kan worden gemaakt. U bepaalt op dat moment of er al dan niet moet worden overgegaan tot het treffen van rechtsmaatregelen of dat u daarvan wenst af te zien.

Persoonlijke kennismaking

Net zo goed als dat wij de dialoog aangaan met de debiteuren van onze relaties, maken we ook graag persoonlijk kennis met nieuwe opdrachtgevers. U bent dan ook van harte welkom voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor in Baarn. Met evenveel plezier komen wij uiteraard ook graag bij u langs.

Bel ons gerust of maak een afspraak via de website. Wij spreken u graag.

Incasso uitbesteden?

Wilt u meer informatie over het uitbesteden van uw incasso en wat wij daarin voor u kunnen betekenen? Neem dan direct contact met ons op om een afspraak te maken.

+31 (0)35 541 1201

 

Of laat ons u bellen:

 

Terugbelverzoek >

Sla ook de juiste toon aan...

Wij zijn trots op de jarenlange samenwerking met ondermeer onderstaande relaties. Uiteraard voegen wij u graag hieraan toe.